بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

لرستان می تواند اولین استان برای جشن پایان مقاوم سازی باشد

تاریخ ارسال : 1403/02/19

لرستان می تواند اولین استان برای جشن پایان مقاوم سازی باشد

ایجاد دهکده شهری راهی برای توسعه روستاها

مهندس صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونین بنیاد مسکن به همراه مهندس تابعی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان لرستان با دکتر شفقت استاندار استان لرستان دیدار و گفت و گو کردند.

 

غلامرضا صالحی گفت:  قطعا با توجه به پتانسیل های لرستان حضور شما می تواند منشا اقدامات موثر و مفیدی دراین استان باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت طرح بحث نهضت ملی مسکن در خانه دارکردن مردم روستاها و شهرهای کشور عنوان کرد: یکی از برنامه های بنیاد مسکن با وزارت راه و شهرسازی،  تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن است و با این اقدام جهشی در رتبه لرستان ایجاد خواهد شد.

 

مهندس صالحی اظهار کرد: در شهرهای لرستان 4700 متقاضی مسکن وجود دارد که برای 2200 متقاضی زمین تامین شده است .

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: طرح ملی به نام دهکده شهری مطرح شده است و می توان این طرح را در لرستان نیز اجرایی کرد.

 

وی گفت: دهکده شهری با واگذاری زمین روستایی برای اجرای نهضت ملی مسکن راه اندازی می‌شود. 

وی افزود:دهکده شهری،طرحی است که دراین طرح روستاهادارای امکانات شهری می باشند و یکی از برنامه هایی است که توسط بنیاد مسکن در روستاها در کشور اجرایی می شود. 

 

صالحی با اشاره به اینکه توسعه روستا یکی از اولویت های اصلی است، بیان کرد: سیاست جدید دولت ، تاکید بر مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها با محوریت ساخت مسکن روستایی است.

 

وی افزود: طرح هادی نقشه راه ساخت و ساز روستاست و خوشبختانه در لرستان برای 1575 روستا طرح هادی برنامه ریزی شده و در 880 روستا یعنی بالغ بر بیش از 50 درصد آنها اجرایی شده است.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به مقاوم سازی خانه های روستایی نیز گریزی زد و گفت: خوشبختانه لرستان در مقاوم سازی خانه های روستایی دارای رتبه خوبی در کشور است و بالغ بر 76 درصد خانه ها مقاوم سازی شده اند.

وی تصریح کرد: 153 هزار واحد مسکونی در لرستان وجود دارد که 116 هزار واحد آن مقاوم سازی شده است.

صالحی گفت: برای لرستان 10 هزار واحد برای مقاوم سازی در نظر گرفته شده است که از این تعداد 8 هزار متقاضی وجود داشته است و 3 هزار عقد قرارداد صورت گرفته است.

 

وی یاداور شد: لرستان با برنامه ریزی و اجرای خوب در مقاوم سازی منازل روستایی می تواند اولین استانی باشد که جشن پایان مقاوم سازی را برگزار کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بخش دیگری از صحبت هایش به منظومه های روستایی نیز گریزی زد و افزود: اجرای این منظومه ها برای توسعه و رونق اقتصاد در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: وقتی روستا دارای تمامی امکانات باشد اما درآمد و فعالیت اقتصادی نداشته باشد هیچگونه منفعتی برای مردم ندارد لذا با اجرای منظومه های روستایی و رونق کسب و کار در روستاها علاوه بر ایجاد شغل و درآمدزایی از مهاجرت به شهرها و ایجاد حاشیه های شهری و پیامدهای اجتماعی نیز جلوگیری می شود.

 

موضوع خبر :
  • لرستان
  • می تواند
  • اولین
  • استان
  • جشن
  • پایان
  • مقاوم
اشخاص :
  • رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
حوزه متولی :
  • حوزه ریاست
دسته بندی :
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (1)

نظر شما در مورد لرستان می تواند اولین استان برای جشن پایان مقاوم سازی باشد چیست؟

سوال: