بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

در آئینی و به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان ؛ مجتمع 160 واحدی طرح نهضت ملی مسکن به بهره برداری رسید

تاریخ ارسال : 1402/11/12

مجتمع 160 واحدی طرح نهضت ملی مسکن به بهره برداری رسید

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان هرمزگان و با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی ، کمالی مدیر کل راه و شهرسازی استان و نوری زاده مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان به همراه جمعی دیگر از مسئولین استانی در آئینی،  پروژه مسکونی ۱۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان افتتاح و  به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این آیین ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت : افتتاح پروژه ۱۶۰ واحدی مجتمع مسکونی نگین مکران در واقع بخشی از پروژه 4500 واحدی نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس است که  بنیاد مسکن استان هرمزگان در دست ساخت دارد. این پروژه با میانگین پیشرفت فیزیکی  ۵۰ درصد می باشد که امروز شاهد آماده شدن و بهره برداری ۱۶۰ واحد از این ۴ هزار و ۵۰۰ واحد هستیم.

غلامرضا صالحی با اشاره به ویژگی های پروژه مسکونی افتتاح شده ، ادامه داد : زیربنای واحد های بهره برداری شده بین ۷۰ تا ۸۵ متر مساحت هست که در قالب واحد‌های  یک خوابه و دوخوابه تقدیم مردم شهر بندرعباس شد و پروژه مسکونی فوق نیز  در مورد مقرر تحویل مردم داده شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ابراز امیدواری کرد که در سه ماه سال اول آینده نیز بتوانیم واحد های دیگری تحویل متقاضیان داده شود.

وی با اشاره به واحد‌های در حال احداث بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن  استان هرمزگان افزود : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان هرمزگان حدود ۶ هزار و ۶۰۰ واحد شهری در دست اجرا داشته و حدود ۲۸۰۰۰ قطعه زمین در دو سال گذشته و در دولت سیزدهم واگذار کرده است، و قرار بر این است که ۲۸ هزار قطعه نیز در ایام دهه فجر آماده و تحویل مردم شود .

وی خاطر نشان ساخت : تسهیلات  ساخت مسکن به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به مردم پرداخت می شود که تا امروز از ۲۸۰۰۰ هزار قطعه، حدود ۹ هزار واحد در دهه فجر آماده تحویل به مردم است.

وی تسهیلات پروژه های نهضت ملی مسکن را ۵۵۰ میلیون تومان با عملیت بانک مسکن اعلام کرد و الباقی مبلغ واحد را آورده مردم عنوان کرد.

صالحی افزود: آماده سازی زمین با کمک های دولت محترم در بخش زیرساخت ها از طریق وزارت نیرو و وزارت مسکن و ساز مان توسعه روستایی بوده و همه زمین ها به صورت ۹۹ ساله واگذار می شود. تسهیلات ساخت هم ۳۵۰ میلیون با سود ۵ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله است که برای ساخت به مردم واگذار می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار امیدواری کرد که تا پایان دولت سیزدهم تمام تعهد ۴۸ هزار واحد روستایی محقق می شود و از ۶ هزار و ۶۰۰ واحد شهری هم تا پایان سال ۱۴۰۳  حدود ۲ هزار و ۶۰۰ واحد تحویل می شود الباقی هم تا پایان این دولت تحویل داده خواهد شد. 

در پایان صالحی گفت: در سطح کشور از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۰۵ هزار مسکن شهری تعریف و پانصد هزار قطعه زمین نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

منبع خبر:
  • روابط عمومی بنیاد مسکن
موضوع خبر :
  • مجتمع
  • 160
  • واحدی
  • طرح
  • واحد
  • نهضت
  • ملی
اشخاص :
  • رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
حوزه متولی :
  • حوزه ریاست
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (0)

نظر شما در مورد در آئینی و به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان ؛ مجتمع 160 واحدی طرح نهضت ملی مسکن به بهره برداری رسید چیست؟

سوال: