بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

یک هزار و 700 فقره سند تک برگ منازل روستایی در دهلران صادر شده است

تاریخ ارسال : 1402/09/25

یک هزار و 700 فقره سند تک برگ منازل روستایی در دهلران صادر شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه یک هزار و 700 فقره سند تک برگ منازل روستایی در دهلران صادر شده است,گفت: برنامه ریزی برای صدور سند برای سایر مناطق روستایی این شهرستان در دستور کار قرار دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون 30 هزار متر مربع آسفالت و ابنیه فنی در 15روستای دهلران با اعتبار150 میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه یک هزار و 700 فقره سند تک برگ منازل روستایی در دهلران صادر شده است،گفت: برنامه ریزی برای صدور سند برای سایر مناطق روستایی این شهرستان در دستور کار قرار دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون 30 هزار متر مربع آسفالت و ابنیه فنی در 15روستای دهلران با اعتبار150 میلیارد ریال انجام شده است.

حبیب الله محبی در آئین واگذاری اسناد منازل روستایی در بخش مرکزی دهلران با اشاره به اینکه 501 جلد سند روستایی در روستاهای " تم تم آب" و "حاضرمیل" بخش مرکزی دهلران صادر و تحویل مالکان منازل شده است،افزود: مزایای صدور سند، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان بهره گیری روستائیان از تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک واقع در روستاها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات ملکی و کاهش دعاوی املاک روستایی در مراجع قضایی است.

وی به بازنگری طرح هادی 5 روستا در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در2 سال گذشته احداث 563 واحد مسکونی روستایی در شهرستان دهلران در دست اقدام بوده که 477 واحد آنها تکمیل و در این زمینه 780 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و 110 میلیارد ریال بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه احداث 215 واحد مسکن روستایی در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: مبلغ 480 میلیارد ریال در حوزه مسکن در سال جاری تسهیلات پرداخت شد.

محبی به آماده سازی نهضت ملی مسکن در سطح 60هکتار در شهرستان هم اشاره کرد و گفت: 47 میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی روستایی شهرستان دهلران اختصاص یافته است.

همچنین حجت الاسلام " سید محسن موسوی" امام جمعه دهلران نیز از خدمات نظام در عرصه های مختلف و بویژه روستاها قدردانی کرد و گفت: صدور اسناد رسمی منازل مسکونی به مردم روستاها از خدمات ارزشمند نظام است و از دستگاه های متولی قدردانی می شود.

همچنین فرماندار ویژه دهلران با اشاره به صدور یک هزار و ۷۰۰ فقره سند تک برگ مسکن روستایی این شهرستان، گفت: تاکنون سند مالکیت مسکن پنج روستای این شهرستان صادر شده است.

لطیف صادقی افزود: در دولت سیزدهم موضوع صدور سند منازل روستایی که از مطالبات مردم روستاهای کشور بود در دستور کار متولیان امر قرار گرفت که شاهد اقدامات بسیار خوبی در این حوزه بوده ایم.

وی با بیان اینکه تاکنون سند مالکیت مسکن پنج روستای شهرستان دهلران صادر شده است،اظهار داشت: کار صدور سند منازل روستایی در 2 روستای شهرستان هم در حال انجام است.

فرماندار دهلران از تلاش های بنیاد مسکن، ثبت اسناد استان و مدیران شهرستانی در راستای توجه به سند دار کردن منازل روستایی این شهرستان قدردانی کرد و اظهار داشت: صدور اسناد منازل روستایی در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم روستاهای کشور بوده و در این خصوص عزم دولت جزم است.

صادقی بر ضرورت همکاری مردم و دولت در راستای توسعه خدمات تاکید کرد و افزود: امروز در دورترین روستاهای شهرستان شاهد ارتقا سطح خدمات، عمران و آبادانی روستاها هستیم.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به خدمات دولت به روستاها در راستای مهاجرت معکوس، افزود: در نهضت آبرسانی،عمران روستایی و مسکن روستایی در این دولت خدمات خوبی ارائه شده و در این زمینه جا برای کار زیاد است.

وی به سکونت مردم روستاهای مرزی شهرستان در زمان جنگ تحمیلی هم اشاره کرد و گفت: مردم روستاهای شهرستان و بویژه مردم بخش مرکزی شایسته بهترین خدمات هستند.

صادقی به خدمات نظام در عرصه های مختلف اشاره و گفت: باید همه ما در تبیین دستاوردهای نظام برای نسل جوان تلاش کنیم.

وی به اهمیت انتخابات و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود اشاره و گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در اسفندماه سال جاری در پیش داریم و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح از مهم‌ترین وظایف مسئولان اجرایی است.

 

موضوع خبر :
  • یک
  • هزار
  • 700
  • فقره
  • سند
  • تک
  • برگ
اشخاص :
  • مدیر کل استان
حوزه متولی :
  • معاونت توسعه و عمران روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (5)

نظر شما در مورد یک هزار و 700 فقره سند تک برگ منازل روستایی در دهلران صادر شده است چیست؟

سوال: