بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

هزار و 106 واحد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی ساخته شد

تاریخ ارسال : 1402/09/25

هزار و 106 واحد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی ساخته شد

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: تاکنون پایان کار برای هزار و 106 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان صادر شده است.

قاسم تنها افزود: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ۵۹ هزار و ۴۷۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۱۷۵ نفر تایید نهایی شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۲۳ نفر نسبت به افتتاح حساب اقدام کردند و ۱۲ هزار و ۴۱۸ نفر پروانه ساختمانی گرفتند و عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۳۱۵ واحد مسکونی در استان آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد پنج هزار و ۳۹۰ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، چهار هزار و ۸۷۷ واحد به مرحله اسکلت، سه هزار و ۳۳۱ واحد به مرحله سقف، سه هزار و ۱۸ واحد به مرحله سفت‌کاری، هزار و ۷۲۹ واحد مرحله نازکاری و هزار و ۱۰۶ واحد هم پایان کار گرفته‌اند.

تنها عنوان کرد: خراسان جنوبی دارای ۳۱ شهر است که براساس تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر یعنی ۳۰ شهر استان مدیریت نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۱ واحد مسکونی بنیادساز در طرح نهضت ملی مسکن با پیش‌بینی هزینه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست، گفت: پروژه ۵۶ واحد بنیاد ساز طبس با پیشرفت ۱۰۰ درصدی، پروژه ۸۸ واحدی فردوس با پیشرفت ۹۴ درصدی و پروژه ۱۸۷ واحدی بیرجند با پیشرفت ۸۳ درصدی در دست اجراست.

تنها با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی خیرساز در استان گفت: در مجموع عملیات اجرایی هزار و ۲۶۷ واحد مسکونی خیرساز در استان آغاز شده که از این تعداد ۷۶۲ واحد تحویل و ۵۰۵ واحد در دست اجراست.

وی به تامین و واگذاری زمین در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای تشکیل خراسان جنوبی تاکنون هفت هزار و ۶۷۷ واحد مسکونی تملک شده و به ۳۰ هزار و ۹۰۷ روستایی تاکنون زمین واگذار شده‌ است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز هزار و ۱۱۷ هکتار زمین در استان تملک و تعداد هزار و ۱۵۹ قطعه زمین در سطح روستاهای استان واگذار شده است.

 

 

موضوع خبر :
  • هزار
  • 106
  • واحد
  • نهضت
  • ملی
  • مسکن
  • خراسان
اشخاص :
  • مدیر کل استان
حوزه متولی :
  • معاونت امور بازسازی و مسکن روستایی
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (5)

نظر شما در مورد هزار و 106 واحد نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی ساخته شد چیست؟

سوال: