بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
سال جهش تولید با مشارکت مردم

72 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان لرستان مقاوم‌سازی شده‌اند

تاریخ ارسال : 1401/12/21

72 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان لرستان مقاوم‌سازی شده‌اند

72 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان لرستان مقاوم‌سازی شده‌اند

 

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه تا کنون ۷۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده است،گفت: لرستان در این رابطه جز استان‌های برتر کشور است.
72 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم‌سازی شده‌اند
پویا تابعی در گفت و گو با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که محوریت بنیاد مسکن محرومیت‌ زدایی است، اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ در لرستان، دو هزار و ۹۸۵ روستای دارای سکنه وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است که همه این روستاها مشمول تهیه و اجرای طرح هادی هستند.
وی، افزود: در روستاهای مذکور، تعداد ۱۵۳ هزار واحد مسکونی وجود دارد که تا به امروز ۱۱۱ هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده و در مجموع ۷۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان‌ تصریح کرد: ۴۲ هزار مسکن روستایی هنوز مقاوم‌سازی نشده‌اند که با همکاری سایر دستگاه‌ها و بر اساس سهمیه وام‌ها، سالی هفت هزار واحد باید مقاوم‌سازی شود که ظرف شش سال آینده همه مسکن‌های روستایی مقاوم می‌شوند.
تابعی با اشاره به بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده، بیان کرد: در زلزله سال ۸۵ بیش از ۳۱ هزار واحد مسکن بازسازی و تعمیر شد، در سیل سال ۹۸ نیز ۳۳ هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل، تعمیر و بازسازی شد و در سیل سال ۹۹ در استان سه هزار واحد آسیب دید که به‌سرعت در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان خاطرنشان کرد: همچنین سال گذشته در زلزله اندیکا ۸۰۰ واحد تخریب شد که ۴۰۰ واحد به لرستان اختصاص داده شد تا اقدام نماید و ظرف کمتر از یک سال این واحدها تحویل داده شد.
تابعی با اشاره به پروژه ساخت دو هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته و بنیاد داریم که دو هزار واحد برای مددجویان احداث شود که پیشرفت خوبی دارد و سال آینده در روستاهای استان لرستان، هیچ مددجوی فاقد مسکن نخواهیم داشت.
وی اظهار داشت: در راستای احداث مسکن محرومان نیز، دو هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده‌شده و در حال حاضر ۶۰۰ واحد در دست اجراست که تا اوایل سال آینده تحویل می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان بیان کرد:سه عامل زمین، تسهیلات، عرضه و تقاضا در مسکن اثرگذار است وقتی عرضه و تقاضا هماهنگ نباشد مشکلاتی رخ می‌دهد، این در حالیست که لرستان در اراضی ملی مسکونی مشکل دارد که سبب تورم مسکن می‌شود، البته مشکل بعدی تسهیلات است و انتظار داریم بانک‌ها کمک کنند.

منبع خبر:
  • خبرگزاری ایلنا
موضوع خبر :
  • 72
  • درصد
  • واحدهای
  • مسکونی
  • روستایی
  • استان
  • لرستان
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟ 1 2 3 4 5 (4)

نظر شما در مورد 72 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان لرستان مقاوم‌سازی شده‌اند چیست؟

سوال: